Επικοινώνησε μαζί μας : 23310 74073 ,γραμμή 24ωρης λειτουργίας

«Η ζωή που δε  ζούμε είναι μια αρρώστια που μπορεί να προκαλέσει θάνατο» , Καρλ Γιουνγκ

//«Η ζωή που δε  ζούμε είναι μια αρρώστια που μπορεί να προκαλέσει θάνατο» , Καρλ Γιουνγκ

«Η ζωή που δε  ζούμε είναι μια αρρώστια που μπορεί να προκαλέσει θάνατο» , Καρλ Γιουνγκ

21 μαθήματα ζωής του μαθητή του Φρόιντ που έλεγε ότι αυτό στο οποίο αντιστέκεστε επιμένει!

“Η ζωή που δεν ζούμε είναι μια αρρώστια που μπορεί να προκαλέσει θάνατο.”  Άλήθεια δεν είναι; Kαθένας από εμάς, έχει επιθυμίες, όνειρα, φιλοδοξίες που θέλει να πραγματοποιηθούν. Δεν είναι λίγα όμως τα εμπόδια που μπορεί να συναντήσουμε και να οδηγηθούμε σε μια ζωή που δεν μας ταιριάζει. Και τότε δίνεται μια εσωτερική “μάχη”. Ο εσωτερικός μας εαυτός μάχεται γι`αυτά που πραγματικά θέλει, παλεύει για να αλλάξει η κατάσταση… Δυστυχώς, όμως  στο τέλος αποδέχεται ένα πεπρωμένο διαφορετικό από αυτό που αναζητούσε. Καταλήγει λοιπόν, σε ένα διαφορετικό τρόπο ζωής από αυτόν που ονειρευόταν. Ο αληθινός του εαυτός “χάνεται” μέσα σε αυτό. Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Να επηρεαστεί  αρνητικά το σώμα και το μυαλό…
Αυτό είναι  ένα σπουδαίο μάθημα ζωής του Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ… Ένας από τους κορυφαίους ψυχολόγους του 20ού αιώνα. Ως μαθητής του Σίγκμουντ Φρόυντ έμαθε πολλά. Εξελίχθηκε σε  πατέρας  της «αναλυτικής ψυχολογίας» ,ήταν ένα βαθιά φιλοσοφημένος στοχαστής που εξέτασε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης προσωπικότητας.
Οι απόψεις του Γιουνγκ για το ασυνείδητο διαμορφώθηκαν σύμφωνα με τις νέες  αναζητήσεις του που προέκυψαν από τη ρήξη του με τον Σίγκμουντ Φρόυντ. Προσπάθησε να βρει μια έγκυρη ψυχολογική βάση τόσο για τον εαυτό του όσο και για τους ασθενείς του. Πειραματίστηκε  αρκετά με τον εαυτό του και σταμάτησε να διδάσκει. Αυτό που επιθυμούσε ήταν να κατανοήσει τις φαντασιώσεις και άλλα ατομικά του περιεχόμενα. Το πείραμά του τελείωσε μετά 6 χρόνια αργότερα. Όλες εκείνες τις εσωτερικές του εμπειρίες τις μετέφερε στο Κόκκινο Βιβλίο. Πρόκειται για έναν  τόμο δεμένο με κόκκινο δέρμα και πλούσια εικονογράφηση σε τεχνοτροπία art nouveau. Ο Γιουνγκ ποτέ δεν θεώρησε τους πίνακές του ως τέχνη, αλλά ως εξωτερίκευση των βιωμάτων του.

Ο όρος  ασυνείδητο για εκείνον, ήταν η  περιοχή του αγνώστου στον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου. Έλεγε ο ίδιος ό,τι συνειδητοποιούμε και το έχουμε ξεχάσει, ό,τι συλλαμβάνουμε με τις αισθήσεις, αλλά δεν σημειώνουμε στο συνειδητό νου, όσα νιώθουμε, σκεπτόμαστε, θυμόμαστε, επιθυμούμε και πράττουμε ακούσια ή δίχως ιδιαίτερη προσοχή, όλα τα μελλοντικά πράγματα που παίρνουν σχήμα και αναδύονται κάποτε στη συνείδηση, όλα αυτά αποτελούν περιεχόμενο του ασυνείδητου. Πέραν αυτών στο ασυνείδητο περιλαμβάνονται απωθημένες οδυνηρές σκέψεις και συναισθήματα. Έδωσε τον όρο ατομικό ασυνείδητο στο σύνολο αυτών των περιεχομένων, αναγνωρίζοντας ιδιότητες που δεν βιώνει ο άνθρωπος ατομικά αλλά τις κληρονομεί από μια βαθύτερη και ευρύτερη επικράτεια την οποία ονόμασε συλλογικό ασυνείδητο. Τα ένστικτα και τα αρχέτυπα είναι εκείνα που διαμορφώνουν το συλλογικό ασυνείδητο και παρουσιάζουν μια κανονικότητα στην εμφάνισή τους.

Για το ασυνείδητο του Γιουνγκ, κανονικότητα στην εμφάνισή της κατά τη διάρκεια των πειραματισμών του, είχε η μορφή ενός…

Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ

2019-11-21T11:51:22+00:00
Μετάβαση στο περιεχόμενο